Συναισθηματική
νοημοσύνη - Βιωματικό εργαστήριο για
τα δικαιώματα του
παιδιού
(20 -11-2014)
(20 -11-2014)
Τμήματα Α1 , Α2 , Β1:
Με αφορμή
την παγκόσμια ημέρα
για τα δικαιώματα
του παιδιού προβλήθηκαν
video της UNICEF με κινούμενα σχέδια
για τα δικαιώματα
του παιδιού . Μετά από
κάθε video οι μαθητές έγραφαν
“ τι ένιωσαν” βλέποντας την
καταπάτηση κάποιου δικαιώματος
ή την εφαρμογή
του δικαιώματος :
Μικρό δείγμα απ' την εργασία
των μαθητών :
1ο Βίντεο
- Δικαίωμα στη μη
διάκριση : Μετά από πολλή προσπάθεια
ένα “ διαφορετικό “ παιγνίδι κατάφερε
να μπει στην
ομάδα των υπόλοιπων
Συναισθήματα
:
Α1 :
- “ Ένιωσα χαρά” ,
- “ Ένιωσα στην
αρχή λύπη αλλά
μετά χαρά “ ,
- “Χαρά που δέχτηκαν
τα παιχνίδια και
το διαφορετικό” ,
- “Κάποια παιδιά είναι
διαφορετικά και δεν
ταιριάζουν αλλά μόλις
γνωριστούν τα παιδιά που
δεν ταιριάζουν γίνονται
φίλοι - είμαι χαρούμενος γι' αυτό”
- “ Αισθάνομαι
άσχημα για τα
απομονωμένα παιδιά “
- 'Ένιωσα
συγκίνηση που τελικά
τα παιχνίδια δέχτηκαν
και το διαφορετικό”
- 'Ένιωσα
ικανοποίηση που τελικά
όλα τα παιχνίδια
έγιναν μια παρέα'
κ.α
Α2 :
- “ Μου έφερε στο
μυαλό το ρατσισμό
στους διαφορετικούς ανθρώπους “
- “ Αισθάνθηκα
λύπη όταν δεν
μπορούσε να μπει
στην ομάδα το διαφορετικό παιχνίδι “
- “ Μου άρεσε πολύ
το βίντεο”
- “ Θα ήθελα όλοι
να είναι ίσοι
και να έχουν
τα ίδια δικαιώματα'
κ.α
Β1 :
- “Ήθελα πολύ το
διαφορετικό παιχνίδι να
ταιριάξει με τα
υπόλοιπα”
- “΄Ενιωσα λύπη στην
αρχή”
- “ Στην αρχή αισθάνθηκα
απογοητευμένος αλλά μετά
ένιωσα πολύ καλά”
- “ Αισθάνθηκα χαρά”
- “ Μου άρεσε πολύ
που ταίριαξε και
το διαφορετικό “
κ.α
2ο Βίντεο
– Δικαίωμα στην οικογένεια : Ένα παιδάκι νιώθει
χαμένο χωρίς την οικογένειά
του . Ζωγραφίζει μια μαμά
κι έναν μπαμπά τους
κρατάει απ' το χέρι κι αισθάνεται
ήρεμο κι ευτυχισμένο
Α1 :
- “ Ένιωσα χαρά που
ζωγράφισε τους γονείς
του και σταμάτησε
να νιώθει σαν χαμένο “
- “ Νιώθω χαρά που
το παιδάκι δεν
είναι πια αβοήθητο “
- “ Ένιωσα λύπη που
το παιδάκι ήταν
σα χαμένο “
- “ Νιώθει λύπη το
παιδάκι και νιώθω
λύπη κι εγώ'
- “ Αισθάνομαι
χαρά που τελικά
το παιδί βρήκε
στήριγμα και κάποιον
να το φροντίζει “
κ.α
3ο Βίντεο – Δικαίωμα στην
εκπαίδευση : Κάποιο παιδί θέλει
να πάει στο σχολείο
όμως το κρατάνε
για δουλειά . Παρακολουθεί ένα
λεωφορείο με παιδιά που
πάνε χαρούμενα στο
σχολείο τους . . . Είναι θλιμμένο ,
, τρέχει να προλάβει
το λεωφορείο όμως
δεν τα καταφέρνει!
Α2 :
- “ Νιώθω χάλια που
μερικά παιδιά δεν
πάνε στο σχολείο”
- “ Αισθάνθηκα
λύπη που κάποια
παιδιά δουλεύουν αντί
να πάνε στο σχολείο “
κ.α
Β1 :
- “ Ένιωσα λύπη”
- “ Νιώθω
στενοχώρια γι' αυτά τα
παιδιά
- “ Μου προκαλεί θλίψη
το γεγονός “
Επιμέλεια
Ειρήνη Πανταζή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου