Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ : "Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΑΛΕΠΟΥ" ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



«Ο μικρός πρίγκιπας» A.de Saint Εxupery
 Φύλλο Εργασίας


-   Πρόκειται για ένα αλληγορικό κείμενο .Τι σημαίνει αλληγορία;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
-   Πώς καταλαβαίνετε τις παρακάτω φράσεις;

«γυρεύω τους ανθρώπους»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
«να δημιουργείς δεσμούς»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
«δε γνωρίζει κανείς παρά τα πράγματα που ημερώνει»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
«οι άνθρωποι δεν έχουν καιρό… δεν έχουν πια φίλους»
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
-      Ποια είναι τα γνωρίσματα της φιλίας που προκύπτουν από το απόσπασμα;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
-     Τι συμβολίζουν τα παρακάτω:

Μικρός πρίγκιπας: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Αλεπού :
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τριαντάφυλλο :
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τριανταφυλλόκηπος:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
-       Το απόσπασμα θυμίζει παραμύθι γιατί :

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………
-      Ποιο ήταν τελικά το μυστικό της αλεπούς; Να το σχολιάσετε.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………….
-       Ποια είναι τα μηνύματα του κειμένου;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
-       Να σχολιάσετε τον αφηγητή και τους αφηγηματικούς τρόπους.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    Στογιάννη Ευαγγελία, φιλόλογος

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

ΦΥΣΙΚΗ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΤΡΕΙΣ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ


                         


                                        οι τρείς νόμοι του νεύτωνα from ifh
 

ΔΡΑΣΗ UNESCO : " ΚΥΠΡΟΣ : 1974-2014, 40 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ "



                             
                                     
                                                                                        Φλεβάρης  2015
         
  Δράση  του  Γυμνασίου  Καπνοχωρίου :

                 εκπαιδευτική – πολιτιστική  

              και  στα πλαίσια  των  δράσεων  UNESCO

H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Σπίτι της Κύπρου - Μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα (σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος συνδιοργανώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα / Διαγωνισμό:
Κύπρος: 1974-2014, 40 χρόνια
Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ…
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας .

Οι  μαθητές  της  Α΄ Γυμνασίου  έστειλαν  τη  συμμετοχή  τους  σ’ αυτό  το  Πρόγραμμα/ Διαγωνισμό :  ένα  video clip με  στίχους-μουσική  δική  τους .
Το  τραγούδι  έχει  τον  τίτλο « Μια  φορά  κι  έναν  καιρό . . .»

                                                                            Επιμέλεια
                                                                      Ειρήνη  Πανταζή
                                                                             Χημικός



Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ :"ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ" Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ




                                  Φύλλο εργασίας



  •  Διαβάζοντας τον τίτλο τι καταλαβαίνετε, τι σκέφτεστε; Πώς θα τον συμπληρώνατε;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  • Ποιο πρόσωπο χρησιμοποιεί ο Καβάφης στο ποίημα; Γιατί; Τι πετυχαίνει μ’ αυτό; Σε ποιον απευθύνεται;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Ποιο είναι το πρώτο στοιχείο που ο Καβάφης θεωρεί δεδομένο για κάθε άνθρωπο από τον πρώτο στίχο;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  •  «εξευτελίζεις» προσδιορίστε τη σημασία της λέξης χρησιμοποιώντας και λεξικό αν χρειαστεί.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  •  Με ποιους τρόπους πιστεύει ο ποιητής ότι γίνεται ο εξευτελισμός της ζωής του ανθρώπου; Στην απάντησή σας αξιοποιήστε τους όρους: «συνάφεια», «κινήσεις κι ομιλίες» καθώς και τις μετοχές στη β στροφή: ποια κατάσταση περιγράφεται;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………..

  •  Ποιο τίτλο θα δίνατε στην κάθε  στροφή με βάση το περιεχόμενο;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  •  «ξένη φορτική» προσδιορίστε ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες για όσους δεν ακολουθήσουν τις παραπάνω προτροπές.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  •  Η επανάληψη του «μπορείς» σε συνδυασμό με το «προσπάθησε» πώς ερμηνεύεται;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


  •  Ποια στάση ζωής προτείνεται τελικά από τον ποιητή;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………..
                
Στογιάννη Ευαγγελία, Φιλόλογος

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΛΕΞΕΩΝ



Καρναβάλι: από το γαλλ. Carnival <ital. carnevale < πρώιμο ιταλ. Carnelevare (λατ. carne =κρέας και levare=απομακρύνω).


Αποκριά: < αποκρέα <επιθ. απόκρεως <από στερητ.+ κρέως γεν. ενικού του ουσιαστ. Κρέας =
αποχή από την κρεοφαγία
                                                                                     Πηγή: λεξικό Μπαμπινιώτη

                                                                            
                             Δράση Βιβλιοθήκης : «Ιστορίες λέξεων»
                         Επιμέλεια :Στογιάννη Ευαγγελία,  φιλόλογος

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:"ΟΤΑΝ ΠΡΩΤΟΚΑΤΕΒΗΚΑ ΣΤΗ ΣΜΥΡΝΗ"-ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ

                                     
                                    

         ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  •  Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο στις παρακάτω ενότητες:

1η ενότητα: «Σεπτέμβρης… περαστικοί»
…………………………………………………………………………………………
2η ενότητα: «Μόλις βγήκα …καρδιά της»
…………………………………………………………………………………………
3η ενότητα: « Οι άνθρωποι… σουλάτσο»
…………………………………………………………………………………………
4η ενότητα: « Τόνε βρήκα… πλερωμή»
…………………………………………………………………………………………
5η ενότητα: «Όταν βγήκα… ξύλο»
…………………………………………………………………………………………

  •  Οι πρώτες εντυπώσεις και τα συναισθήματα του αφηγητή μπροστά στην προκυμαία της Σμύρνης.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Πώς παρουσιάζεται στο απόσπασμα το πρόσωπο του πατέρα;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  •  Ποιες αντιλήψεις παρουσιάζονται για την ανατροφή και την εκπαίδευση των παιδιών;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………….

  • Πώς παρουσιάζεται στο απόσπασμα ο πρωταγωνιστής της ιστορίας;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………

  •  Τι έχετε να παρατηρήσετε σχετικά με τον αφηγητή και την αφήγηση;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  •  Να εντοπίσετε σχήματα λόγου: (μεταφορά, παρομοίωση, προσωποποίηση, ασύνδετο, εικόνα).

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                                               Στογιάννη Ευαγγελία, Φιλόλογος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...