Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ :ΕΝΟΤΗΤΑ 2 :ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ



            Γλώσσα
·         Προϊόν πολιτισμού. Οργανωμένο σύστημα συμβόλων με το οποίο συλλαμβάνουμε και ανακοινώνουμε τις σκέψεις και τις επιθυμίες μας ή συνειδητοποιούμε και εκφράζουμε τα αισθήματα και τις διαθέσεις μας προς τους συνανθρώπους μας αλλά και προς τον ίδιο τον εαυτό μας.
·         Ο χειρισμός της γλώσσας εξαρτάται από τις γνώσεις του ομιλούντος, τη μόρφωση, την παραλλαγή της γλώσσας που μιλάει, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ, την αφομοίωση ξένων στοιχείων.
·         Η γλώσσα είναι σκέψη αλλά και η σκέψη είναι γλώσσα. Όταν ένας λαός υποτιμήσει και αποποιηθεί τη γλωσσική του ταυτότητα αλλοιώνεται η γλώσσα αλλά αλλοτριώνεται και ο λαός.
·         Η γλώσσα παθαίνει ότι και πολλές ανθρώπινες κατακτήσεις: η κακή χρήση φθείρει το υλικό της, τις λέξεις και λιγοστεύει την υποβλητική της δύναμη.
Σήμερα:
·         Υιοθετούνται λιτές, απλοϊκές, τετριμμένες εκφράσεις.
·         Οι απαιτήσεις του τρόπου ζωής στρέφουν στην υπεραπλούστευση, αποφεύγεται ό,τι θεωρείται επίπονο για κατάκτηση. Πνεύμα φτωχό σε γνώσεις σημαίνει φτωχή γλώσσα.
·         Η κυριαρχία της ύλης, της απληστίας, η υλική αναγκαιότητα ανταγωνίζεται την πνευματική.
·         Η εικόνα και ο ήχος έχουν εισβάλει στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου, έτσι μειώνεται η ανάγκη και λείπουν τα ερεθίσματα για γλωσσική διατύπωση μηνυμάτων.
·         Τα ΜΜΕ επιβάλλουν σλόγκαν ή εκφράσεις που εξυπηρετούν συμφέροντα εμπορικά. Αυτά με την εντυπωσιακότητα, τη συντομία , το χιούμορ ενθουσιάζουν, παρασύρουν, πείθουν.
·         Έντονη τάση προς μίμηση, ξενομανία.
·         Η εκπαίδευση συχνά δε διεγείρει τη σκέψη, την κρίση.
Η γλώσσα κτίζεται με ακούσματα και διαβάσματα αλλά προάγεται με πρότυπα. Είναι εθνική ταυτότητα αλλά και εθνική υπόθεση.




                                              ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ
( Οδηγίες για τους μαθητές μου:
Αφού προηγηθεί η συζήτηση γύρω από τη γλωσσομάθεια και μελετήσετε το σχεδιάγραμμα που σας δόθηκε αλλά και παλαιότερη ανάρτηση μου, μπορείτε να προχωρήσετε στην παραγωγή γραπτού λόγου. Ακολουθεί παράδεiγμα που σας διευκολύνει στην ανάπτυξη παραγράφων).



Πρόλογος Στη σύγχρονη εποχή η γνώση ξένων γλωσσών - τουλάχιστον δύο  - είναι απαραίτητη, καθώς είμαστε πολίτες του κόσμου.


Κύριο μέρος  Λόγοι εκμάθησης μίας ή και δύο γλωσσών

1η παράγραφος Επαγγελματική εξασφάλιση / Σπουδές
  • Απαραίτητο προσόν η γνώση ξένων γλωσσών – τουλάχιστον της αγγλικής - στις περισσότερες εταιρείες και επιχειρήσεις,αλλά και στο Δημόσιο. 
  • Περισσότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας για όσους γνωρίζουν ξένες γλώσσες εξαιτίας της ανεργίας και του έντονου ανταγωνισμού. 
  • Πολλοί Έλληνες πλέον πηγαίνουν στο εξωτερικό είτε για σπουδές (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό)  είτε για δουλειά.
  • Διαρκής ενημέρωση πάνω στην επιστήμη μας.  

2η παράγραφος   Τεχνολογία
  • Πρόσβαση σε μηχανές αναζήτησης και περιήγηση σε ιστοσελίδες του εξωτερικού μέσω του διαδικτύου.
  • Παρακολούθηση προγραμμάτων απευθείας από τη δορυφορική τηλεόραση.
  • Κατανόηση των οδηγιών για τη χρήση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, που τις περισσότερες φορές είναι στα αγγλικά.

3η παράγραφος   Ταξίδια στο εξωτερικό/ Κοσμοπολιτισμός
  • Εύκολη και γρήγορη επικοινωνία με τους ντόπιους.
  • Διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων μας. Γνώση της ιστορίας και του πολιτισμού μιας χώρας καθώς και της νοοτροπίας των ανθρώπων που μιλούν τη συγκεκριμένη γλώσσα. Καλύτερη επαφή με τη λογοτεχνία, τη μουσική και τον κινηματογράφο της.
  • Αίσθημα κοσμοπολιτισμού και εξάλειψη των προκαταλήψεων και του ρατσισμού

Επίλογος Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η παγκοσμιοποίηση επιβάλλουν την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Όσο γρηγορότερα το συνειδητοποιήσουμε, τόσο το καλύτερο για εμάς!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...