Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ





1.Να συμπληρώσετε με αναφορικές αντωνυμίες ή επιρρήματα απλά ή εμπρόθετα.
·        Στις εφημερίδες βρίσκουμε θέματα  ………… μας ενδιαφέρουν.
·        Ο λόγος  …………. σε καλέσαμε εδώ είναι πολύ σημαντικός.
·        Συνάντησα την Ελένη …………….είχα μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
·        Έλα να με βρεις …………θέλεις.
·        Είχε πολλή κίνηση και γι’ αυτό έφτασα αργοπορημένος στο σημείο……. .. είχαμε δώσει ραντεβού.
·        Δεν έχω ανάγκη από τις συμβουλές σου. Θα κάνω …………..εγώ θεωρώ σωστό.


2.Να βρείτε τις αναφορικές προτάσεις και να τις σχολιάσετε ανάλογα:

·        Αυτοί είναι οι μαθητές που αποβλήθηκαν από το σχολείο μας.
·        Σταμάτα να κάνεις πάντα ό,τι σου ζητάει.
·        Δε θυμάμαι πού έχω βάλει το βιβλίο που μου χάρισε.
·        Διηγήθηκε τα γεγονότα ακριβώς όπως έγιναν.
·        Να ακολουθήσεις με προσοχή τις οδηγίες που σου έδωσα.
·        Τον βοήθησα όσο μπορούσα.
·        Αυτό είναι ό,τι ακριβώς χρειαζόμουν.
·        Ο καθηγητής τιμώρησε όσους άργησαν στο μάθημα.
·        Ο κ. Παπαπέτρου, που είναι ο καθηγητής μας στην ιστορία, θα φύγει από το σχολείο για δύο χρόνια.
·        Ζήσε τη ζωή σου όπως θέλεις.


3.Να βάλεις τη σωστή αντωνυμία με την κατάλληλη πρόθεση στη θέση του « που».

·        Ο λόγος που σε κάλεσα είναι ότι ήθελα τη γνώμη σου.
·        Είναι ο μόνος άνθρωπος που μπορώ να συζητήσω μαζί του.
·        Κάποιοι φίλοι που επικοινωνούσα παλιότερα έχουν πια χαθεί.
·        Δεν έχω διαβάσει το μάθημα που θα διαγωνιστούμε αύριο.
·        Εκείνο που είμαι βέβαιος είναι ότι θα παραιτηθεί.

4.Ν α εντοπίσετε και να σχολιάσετε τις αναφορικές προτάσεις (προσδιοριστικές –προσθετικές )
·        Αυτοί είναι οι μαθητές που αποβλήθηκαν από το σχολείο μας.
·        Να ακολουθήσεις με προσοχή τις οδηγίες που σου έδωσα.
·        Η ταινία που είδα χθες  με προβλημάτισε αρκετά.
·        Ο Γιάννης ,που καθόταν αμίλητος ,ζήτησε να εκφράσει την άποψή του.
·        Το δώρο που μου έδωσαν οι φίλες μου με ενθουσίασε.
·        Ο αδερφός μου, που είναι πιο μικρός, θέλει να πάρει δίπλωμα.
·        Κανείς δε γνωρίζει τους λόγους που τον οδήγησαν σε παραίτηση.
·        Οι αγρότες φοβούνται πως το πυκνό χιόνι, που πέφτει από το πρωί ,θα προκαλέσει ζημιές στις καλλιέργειες.


5. Να συμπληρώσεις τα κενά  με αναφορική πρόταση.

·        Αυτός είναι ο φίλος………………………………………………………
·        Το καράβι ……………………………………………..είναι παλιό.
·        Κάθε καλοκαίρι πηγαίνω στο χωριό…………………………………….
·        Χθες ανέβηκα για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο………………………….
·        Υπάρχουν πολλές μαθητικές κοινότητες ………………………..


     Επιμέλεια
Στογιάννη Ευαγγελία        
     Φιλόλογος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...