Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ…





                            

  • Στην πρώτη ανάγνωση προσέχω τον τίτλο και προσπαθώ να φανταστώ σε τι αναφέρεται. Καθώς διαβάζω το κείμενο κάνω την πρώτη προσπάθεια να συνδέσω τον τίτλο με το κείμενο.
  • Διαβάζω το κείμενο δυο τρεις φορές ή όσο χρειαστεί  μέχρι να το κατανοήσω.
  • Φέρνω στο μυαλό μου όσα συζητήθηκαν στην τάξη. Γι’αυτό είναι απαραίτητο να κρατώ σημειώσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος .
  • Έχω κατανοήσει το κείμενο όταν μπορώ να το διηγηθώ με συντομία σε κάποιον που δεν το έχει διαβάσει. Μπορώ δηλαδή να πω:
  •  Τι έγινε;
  • Πού έγινε;
  • Από ποιους, ποιοι παίρνουν μέρος στην ιστορία;
  •   Γιατί έγινε;
  •  Τι προσπαθεί ο συγγραφέας- ποιητής να μας πει με το κείμενό του, γιατί το έγραψε;
  • Έχει κάποια σχέση με τις δικές μου εμπειρίες- βιώματα;
  • Τι θα θυμάμαι από το κείμενο;


 Για τις εργασίες στο σπίτι:

  • Διαβάζω καλά την εργασία-ερώτηση. Ποτέ δεν ξεκινώ να απαντήσω αν δεν έχω κατανοήσει αυτό που μου ζητάει ζητούμενο).
  • Προσπαθώ στην απάντησή μου να συμπεριλάβω όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την ερώτηση. Στόχος μου πρέπει να είναι όποιος διαβάσει την απάντηση να νιώθει ότι καλύπτω όλες τις πλευρές, ότι έχω πει αναλυτικά τα πάντα για το συγκεκριμένο θέμα.
  •  Μια καλή απάντηση λοιπόν δεν μπορεί συνήθως να είναι πολύ σύντομη.

  •  Πάντα σε μία γραπτή άσκηση προσέχω το λεξιλόγιο, την έκφραση, τη σύνταξη, τη δομή,  στίξη. Δηλαδή με ενδιαφέρει τι θα γράψω αλλά και πώς θα το γράψω.

  • Αν  δυσκολεύομαι και ζητήσω βοήθεια από άλλους ή βοηθήματα , φροντίζω αυτό που τελικά θα γράψω να είναι δικό μου δημιούργημα  όσο απλό κι αν είναι.

  •  Σε κάθε δυσκολία δε διστάζω να ζητήσω βοήθεια από τον καθηγητή μου.

                                                Στογιάννη Ευαγγελία, Φιλόλογος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...