Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ... ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Πριν πάω να γράψω φροντίζω να έχω κάνει τα εξής :

1. Να έχω διαβάσω τη γραμματική και το συντακτικό (το Β μέρος) και τα γλωσσικά φαινόμενα (το Γ ή και Δ μέρος) της ενότητας / των ενοτήτων που γράφω  και να μπορώ λύνω τις ασκήσεις του βιβλίου και άλλες παρόμοιες.

2. Να ξέρω να αναπτύσσω τα θέματα που υπάρχουν στις δραστηριότητες παραγωγής λόγου, δηλαδή τις εκθέσεις (το Ε ή ΣΤ μέρος)  της ενότητας / των ενοτήτων προς εξέταση.

3. Καλό είναι να ρίξω και μια ματιά στο τετράδιο εργασιών (μερικές φορές το κείμενο και οι ασκήσεις μπαίνουν από εκεί).

4. Ξαναδιαβάζω το υλικό που έχω κάνει στην τάξη με το / τη φιλόλογό μου.


Όταν γράφω είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται. Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω αυτό που γράφω να είναι κατανοητό στους άλλους και να βγάζει νόημα!!! Δίνω ιδιαίτερη σημασία στην παραγωγή γραπτού λόγου, που βαθμολογείται με 10 μονάδες.

 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Πριν πάω να γράψω πρέπει να έχω κάνει τα εξής βήματα :

  1. Να έχω διαβάσει και κατανοήσει το κείμενο.
  2. Να ξέρω το θέμα του.
  3. Να κάνω την περίληψή του.
  4. Να το χωρίζω σε ενότητες και να βάζω πλαγιότιτλους.
  5. Να απαντώ σε όλες τις ερωτήσεις του βιβλίου.
  6. Να σχολιάζω συγκεκριμένες φράσεις.
  7. Να εντοπίζω τα σχήματα λόγου(παρομοιώσεις, μεταφορές, ασύνδετο σχήμα) και τις εικόνες .
  8. Να γράφω τους χαρακτηρισμούς και τα συναισθήματα των ηρώων.
  9. Να ξέρω για την αφήγηση, τον αφηγητή και τους αφηγηματικούς τρόπους.
  10. Να σχολιάζω τη γλώσσα και το ύφος του κειμένου.

Όταν γράφω είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται. Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω αυτό που γράφω να είναι κατανοητό στους άλλους και να βγάζει νόημα!!! Το κλειδί είναι η κατανόηση του κειμένου.

 ΠΗΓΗ :http://filologoupoli.blogspot.gr
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...