1. Το ποίημα του Πρεβέρ προβάλλει πλήθος θεμάτων προς συζήτηση όπως τη δημιουργική φαντασία των παιδιών, την ανάγκη να ξεφύγουν από το ασφυκτικό κλοιό του σχολείου, την επιθυμία να γνωρίσουν τον κόσμο και να αποκτήσουν εμπειρίες καθώς και τη γενικότερη φαντασία, αισιοδοξία, τόλμη κι ομορφιά της παιδικής ηλικίας. Να εντοπίσετε αυτά τα στοιχεία στο ποίημα.
3. Να εντοπίσετε τα διάφορα μεταφορικά μέσα που εκφράζουν την ανάγκη φυγής από την ασφυκτική πραγματικότητα. Σε ποιες εποχές ανήκουν αυτά τα μέσα και τι συμβολίζει το καθένα απ’ αυτά;
.
Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της Στήλης Α’ με τα κατάλληλα σχήματα λόγου της Στήλης Β’:
Στήλη Α’
|
Στήλη Β’
|
«Αρχίσαμε να
τρέχουμε να τρέχουμε…»
|
1. Παρήχηση του «γ»
|
«Γύρω
τριγύρω από τη γη…»
|
2. μεταφορά
|
«… τη θάλασσα
να κάνει το περίπατό της…»
|
3. επανάληψη
|
«Ώσπου στο
τέλος τον πατήσαμε…
|
4. Οπτική εικόνα
|
«με τ’
αρωματισμένα της νησιά»
|
5. προσωποποίηση
|
«ψάχνοντας
αχινούς»
|
6. Ηχητική εικόνα
|
«Μας
ευχαρίστησε…»
|
7. Οσφρητική εικόνα
|
http://mariagrivakou.blogspot.gr/s
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου