ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ... ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β - Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ








Προτεινόμενες εργασίες για τη Λογοτεχνία Β Γυμνασίου
Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο
ü  Έκθεση φωτογραφίας :ως φωτογράφοι παρουσιάζετε το υλικό σας με φωτογραφίες που αποτυπώνουν την καταστροφή του περιβάλλοντος αλλά και το αντίθετο, την ομορφιά και την προστασία από τον άνθρωπο.
ü  Ποιήματα και τραγούδια για το περιβάλλον με αντίστοιχες εικόνες (μπορεί να γίνει σε ppt, moviemaker ή ό,τι άλλο σκεφτείτε)
Να ‘σαι καλά δάσκαλε
ü  Κολάζ με λαογραφικό υλικό του τόπου μου.
ü  Ευχαριστήρια επιστολή στο δάσκαλο (από τους μαθητές, τους γονείς ή το Δήμαρχο)
Η μάνα
ü  «Μάνα, μητέρα, μαμά» :ένα αφιέρωμα στη μάνα
Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
ü  Νεανικά ημερολόγια και λευκώματα (με φωτογραφίες και αποσπάσματα)
Ένας αριθμός
ü  Γράμμα στην Ιουλία, γράμμα στον εργοδότη
ü  Τα δικαιώματα των εργαζομένων στο πέρασμα των χρόνων.
ü  Δραματοποίηση ή δημιουργία κόμικ.
Βγαίνοντας από το σχολείο
ü  Εικονοποίηση του ποιήματος
Για τον όρο μετανάστες
ü  Εικονοποίηση
Αναμνήσεις της Κων/νας από τη Γερμανία
ü  Διαβάζω το βιβλίο « Η Κων/να και οι αράχνες της» και το παρουσιάζω στη τάξη
Γιατί;- Τα λουλούδια της Χιροσίμα
ü  Κολάζ ή αφίσα με αντιπολεμικό περιεχόμενο
ü  Παρουσίαση με τραγούδια, ποιήματα και ζωγραφικούς πίνακες για την ειρήνη και τον πόλεμο
ü  Ένα γράμμα-διαμαρτυρία στους μεγάλους της γης για τους πολέμους.
Και πάλι στο σχολείο
ü  Από το σχολείο του παρελθόντος ως το σχολείο του μέλλοντος…
ü  Αναμνήσεις των σχολικών μας χρόνων με αξιοποίηση και άλλων λογοτεχνικών κειμένων
Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού
ü  Αναζητώ μύθους, παραμύθια, ιστορίες, άλλα λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα, τραγούδια με θέμα τη φιλία και ετοιμάζω μία παρουσίαση.
ü  Ο διάλογος μικρού πρίγκιπα-αλεπούς σε κόμικ
Θερμοπύλες
ü  Οι δικές μου Θερμοπύλες, προτεινόμενες στάσεις ζωής για το σύγχρονο άνθρωπο
Αγαπημένοι μελοποιημένοι στίχοι
Το αγαπημένο μου λογοτεχνικό κείμενο
Μιλώ για τα δικαιώματα των ανθρώπων με την ευκαιρία λογοτεχνικών κειμένων
Οι εργασίες είναι ενδεικτικές και δεν αποκλείουν άλλες ιδέες που μπορούν να παρουσιαστούν στην πορεία.





  Προτεινόμενες εργασίες στη  Λογοτεχνία  Γ Γυμνασίου
«Ο κακός μαθητής»
ü να δημιουργήσετε το πορτραίτο ενός ανθρώπινου χαρακτήρα (σε μορφή ppt όπου θα συνδυάσετε εικόνα και κείμενο)
ü εικονοποίηση κειμένου ή δημιουργία κόμικ ή ακόμη και video.
« Η τέχνη του αγιογράφου»
ü Να προετοιμάσετε έναν αγώνα λόγου ανάμεσα στον πατέρα και το γιο όπου ο καθένας προβάλλει τα δικά του επιχειρήματα. Μπορεί να ακολουθήσει δραματοποίηση ή δημιουργία κόμικ.
«Ερωφίλη» και «Αρετούσα», « Ελισάβετ Μουτζάν» και «Ελένη Μπούκουρα»
ü Γυναίκες και απαγορευμένοι έρωτες, γυναίκες και αποκλεισμός. (δικαιώματα γυναικών)
«Ο παχύς και ο αδύνατος»
ü Η δική σας χιουμοριστική ιστορία (με δυνατότητα δραματοποίησης ,δημιουργίας κόμικ ή video.)
« Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά»
ü Η γνωριμία :δημιουργία video
Επιλογή μελοποιημένων στίχων από το σχολικό βιβλίο και εικονοποίησή τους
«Ζητείται ελπίς»
ü Ένα δικό σας άρθρο στην εφημερίδα με τον τίτλο Ζητείται ελπίς.
ü Δημιουργία των δικών σας αγγελιών που θα κυκλοφορήσουν στο σχολείο με αρχή το ζητείται
Π.χ. ζητείται αγάπη
Δημιουργία των δικών σας χαϊκού ή δικών σας ποιημάτων
 «Όσο μπορείς»
Εξευτελισμός και αλλοτρίωση -στάση ζωής, το νόημα της ζωής και πού το αναζητούμε
Ένα αγαπημένο κείμενο από το βιβλίο Λογοτεχνίας , ένα αγαπημένο βιβλίο

ü Παρουσιάζω το κείμενο που ξεχώρισα από το βιβλίο της Λογοτεχνίας ή ένα βιβλίο που δανείστηκα και διάβασα από τη Βιβλιοθήκη.
Ρωμιοσύνη- Με τον τρόπο του Γ.Σεφέρη
ü Εικονοποίηση του ποιήματος με αξιολόγηση της μελοποίησής του. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με το Άξιον εστί.
«Άξιον Εστί»
ü Δημιουργία κολάζ με ελληνικά τοπία ή με τοπία του τόπου σας.
Οι ιδέες είναι ενδεικτικές. Μπορείτε να συνθέσετε εργασία σε όποιο άλλο κείμενο επιλέξετε και να της δώσετε τη μορφή που θέλετε.
Επιμέλεια: Στογιάννη Ευαγγελία



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου