ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ... ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

"ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - Η ΤΕΧΝΗ" - (ΙΣΤΟΡΙΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)



9. ΤΑ  ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ποίηση :   οι Έλληνες στα αρχαϊκά χρόνια ασχολούνται με την επική ποίηση, τη διδακτική και τη λυρική.

Επική ποίηση : περιγράφει κατορθώματα ηρώων, όπως στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια του Ομήρου.
Διδακτική ποίηση : δίνει συμβουλές για τη ζωή και τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Διδακτική ποίηση γράφει ο Ησίοδος στο έργο του Έργα και Ημέραι.

Λυρική ποίηση :  παρουσιάζει τα συναισθήματα των ανθρώπων και τραγουδιέται με τη συνοδεία μουσικής. Τέτοιου είδους ποιήματα έγραψαν ο Σιμωνίδης και η Σαπφώ.
                      

Την ίδια εποχή :  αναπτύσσονται διάφορες επιστήμες, όπως η φιλοσοφία, η γεωγραφία, τα μαθηματικά. Επιστήμονες όπως ο Θαλής και ο Πυθαγόρας προσπάθησαν να εξηγήσουν τον κόσμο γύρω τους με βάση τη λογική.




10. Η  ΤΕΧΝΗ

Οι Έλληνες στα αρχαϊκά χρόνια ασχολούνται με την  τέχνη και κατασκευάζουν : 
a) λίθινους ναούς και β) λίθινα αγάλματα σε φυσικό και υπερφυσικό μέγεθος γ) αγγεία
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η επίδραση της τέχνης της Ανατολής και της Αιγύπτου στην ελληνική αρχαϊκή τέχνη.












1. Οι ναοί : χτίζονται με πέτρα και μάρμαρο και είναι δύο ειδών : 
δωρικοί ή ιωνικοί. Ξεχωρίζουν προπάντων από τους κίονες. Ο δωρικός είναι πιο κοντός, βαρύς και αυστηρός, ενώ ο ιωνικός είναι ψηλότερος, κομψότερος με πλούσια διακόσμηση στην επάνω απόληξή του –στο κιονόκρανο–, που αναγνωρίζεται εύκολα από τις έλικες στις οποίες καταλήγει.

Γίνε αρχιτέκτονας ! Χτίσε έναν αρχαίο ελληνικό ναό εδώ

         2. Τα αγάλματα : είναι οι κούροι (άνδρες) και οι κόρες (γυναίκες) Οι νεαροί άνδρες – κούροι– παριστάνονται ορθοί, γυμνοί, με καλογυμνασμένα σώματα και πλούσια μαλλιά ˙ οι νεαρές κοπέλες – κόρες – ορθές, κομψά ντυμένες, καλοχτενισμένες, στολισμένες με πλήθος κοσμημάτων.
           





3. Τα αγγεία :  είναι μελανόμορφα (οι μορφές τους είναι βαμμένες μαύρες) ή ερυθρόμορφα (οι μορφές τους είναι βαμμένες κόκκινες)

















                       ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΝΑΝΝΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ - ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ (http://istografia.blogspot.gr/)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου