J. W. Waterhouse, H Μαριάννα στο Νότο. 1897.
Dante Gabriel Rossetti, Lady Lilith. 1864-68
Dante Gabriel Rossetti, Sibylla Palmifera 1867-1870.
Edg. Degas, γυναίκα χτενίζει τα μαλλιά της μπροστά στον καθρέπτη. 1877.
Éd. Manet, μπροστά στον καθρέπτη. 1876.
Edg. Degas, Μπροστά στον καθρέπτη. 1889.
Berthe Morisot, Νέα γυναίκα πουδράρει το πρόσωπό της. 1877
Berthe Morisot, Μπροστά στον καθρέπτη. 1890
http://annagelopoulou.blogspot.gr/search/label/%CE%93%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82%20%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%20%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CF%81%CE%AD%CF%80%CF%84%CE%B7
Κική Δημουλά, «Σημείο αναγνωρίσεως»
(Άγαλμα
γυναίκας με δεμένα τα χέρια)
Όλοι
σε λένε κατευθείαν άγαλμα,
εγώ
σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν.
Στολίζεις
κάποιο πάρκο./ Από μακριά εξαπατάς.
Θαρρεί
κανείς πως έχεις ελαφρά ανακαθίσει
να
θυμηθείς ένα ωραίο όνειρο που είδες,
πως
παίρνεις φόρα να το ζήσεις.
Από
κοντά ξεκαθαρίζει τ’ όνειρο:
δεμένα
είναι πισθάγκωνα τα χέρια σου
μ’
ένα σχοινί μαρμάρινο
κ’
η στάση σου είναι η θέλησή σου
κάτι
να σε βοηθήσει να ξεφύγεις
την
αγωνία του αιχμαλώτου.
Έτσι
σε παραγγείλανε στο γλύπτη: αιχμάλωτη.
Δεν
μπορείς/ ούτε μια βροχή να ζυγίσεις στο χέρι σου,
ούτε
μια ελαφριά μαργαρίτα.
Δεμένα
είναι τα χέρια σου. (…)
Όλοι
σε λένε κατευθείαν άγαλμα
εγώ
σε προσφωνώ γυναίκα αμέσως.
Όχι
γιατί γυναίκα σε παρέδωσε
στο
μάρμαρο ο γλύπτης/ κι υπόσχονται οι γοφοί σου
ευγονία
αγαλμάτων,/ καλή σοδειά ακινησίας.
Για
τα δεμένα χέρια σου, που έχεις
όσους
πολλούς αιώνες σε γνωρίζω,/ σε λέω γυναίκα.
Σε
λέω γυναίκα/ γιατί είσαι αιχμάλωτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου