ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ... ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

ΙΣΤΟΡΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ


           

            
                        ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


                                           ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

                      ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο (Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου)

1.      Ποια μέτρα πήρε ο Κωνσταντίνος για να ανορθώσει το κράτος του;
2.      Για ποιους λόγους έγινε η μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη  στην θέση του αρχαίου Βυζαντίου;
3.      Ποια ήταν τα πλεονεκτήματα της νέας πρωτεύουσας;
4.      Ποια ήταν η θρησκευτική πολιτική που ακολούθησε ο Κων/νος Α΄;
5.      Σε ποια φράση συνοψίζεται το πολιτικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού;
6.      Ποια ήταν τα σημαντικότερα προβλήματα στο εσωτερικό του κράτους την εποχή του Ιουστινιανού και πώς  ο ίδιος τα αντιμετώπισε;
7.      Τι γνωρίζετε για το νομοθετικό έργο του Ιουστινιανού;
8.      Ποια αποτελέσματα είχε η εξωτερική πολιτική του Ιουστινιανού στο βυζαντινό κράτος;
9.      Παρουσιάστε το οικοδομικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού και εξηγήστε γιατί η Αγία Σοφία θεωρείται το λαμπρότερο κτίσμα της βυζαντινής τέχνης.
10.  Ποια είναι η κατάσταση στη βυζαντινή αυτοκρατορία το δεύτερο μισό του 6ου και τις αρχές του 7ου αι.;
11.  Με ποιο τρόπο ο Ηράκλειος ανέλαβε και πέτυχε  να αποτρέψει την καταστροφή;
12.  Τι γνωρίζετε για τα θέματα και το θεματικό στρατό;
13.  Γιατί ο Ηράκλειος θεωρείται ο πρώτος πραγματικός βυζαντινός αυτοκράτορας;

Σχολιασμός πηγής
Αφού μελετήσετε το ακόλουθο παράθεμα και το συνδυάσετε με τις γνώσεις σας από το σχολικό βιβλίο, να παρουσιάστε τις δύο σημαντικότερες αλλαγές στην οργάνωση του κράτους, που παρατηρούνται κατά τα τελευταία χρόνια της βασιλείας του Ηρακλείου και των διαδόχων του:

Όταν ήταν  αυτοκράτορας ο Ηράκλειος(610-641) που καταγόταν  από τη Λιβύη, η επικράτεια του Ρωμαϊκού κράτους περιορίστηκε τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση. Τότε οι διάδοχοι του, που δεν ήξεραν πού και πώς να ασκήσουν την εξουσία τους, χώρισαν σε μικρά τμήματα τη διοίκησή τους και τα μεγάλα στρατιωτικά σώματα και εγκατέλειψαν την προγονική τους λατινική υιοθετώντας την ελληνική γλώσσα{…}. Γιατί (παλιότερα ) ονόμαζαν τους χιλίαρχους λογγίνους και τους εκατόνταρχους κεντουρίωνες  και τους τωρινούς στρατηγούς κόμητες. Αλλά και η ονομασία θέμα είναι ελληνική και  όχι ρωμαϊκή και προέρχεται από τη θέση.


        Κεφάλαιο 2ο ( Λαοί στον περίγυρο του βυζαντινού κράτους)
1.Τι γνωρίζετε για τις σκλαβηνίες;
2. Ποια πολιτική ακολούθησε το βυζαντινό κράτος για να εντάξει τους Σλάβους στη βυζαντινή κοινωνία;
3. α. Πώς δημιουργήθηκε το βουλγαρικό κράτος;
    β. Πότε και πώς δημιουργήθηκε το βουλγαρικό έθνος;
Ποιες υπήρξαν οι σχέσεις των Βουλγάρων με το Βυζάντιο;
4. Να σχολιαστούν οι όροι : Ισλάμ, Κοράνι, ιερός πόλεμος.
5. Ποια στοιχεία αποδεικνύουν το ζωηρό ενδιαφέρον των Αράβων για τα γράμματα, την επιστήμη, την τέχνη;
6. Να αναφερθείτε στην προσφορά των Αράβων στον πολιτισμό.

     Κεφάλαιο 3ο (Περίοδος της μεγάλης ακμής του Βυζαντίου)
1.       Ποιες αλλαγές στο εσωτερικό παρατηρούνται στα χρόνια της ισαυρικής δυναστείας και αυτής του Αμορίου;
2.       Ποια ήταν η κατάσταση της οικονομίας τα χρόνια αυτά;
3.       Αφού σχολιάσετε τον όρο «εικονομαχία» να αναφερθείτε στους παράγοντες που οδήγησαν τους πρωτεργάτες να την εισηγηθούν.
4.       Πότε έγινε η οριστική αναστήλωση των εικόνων και ποια η σημασία αυτού του γεγονότος;
5.       Ποιες υπήρξαν οι συνέπειες της εικονομαχίας σε όλους τους τομείς;
6.       Τι γνωρίζετε για τη σχολή της Μαγναύρας;
7.       Για ποιους λόγους η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ θεωρείται η αυγή μιας νέας εποχής;
8.       Να σχολιάσετε τους όρους: Μυριόβιβλος, ακρίτες, ακριτική ποίηση, δημώδης λογοτεχνία.
9.       Τι γνωρίζετε για τον εκχριστιανισμό των Μοραβών και σε τι διαφέρει αυτός από τον εκχριστιανισμό των Βουλγάρων;
10.    Αναφερθείτε στο ιεραποστολικό έργο του Κύριλλου και Μεθόδιου και στη σημασία του εκχριστιανισμού των Σλάβων.
11.    Ποιες ήταν οι συνέπειες από τις κατακτήσεις του βυζαντινού στρατού και την επέκταση  των βυζαντινών συνόρων;
12.    Έθνος των Ρώσων, πρώτο ρωσικό κράτος, σχέσεις με το Βυζάντιο.
13.    Να παρουσιάστε τα αποτελέσματα του εκχριστιανισμού των Ρώσων για το Βυζάντιο.
14.    Να αναφερθείτε στα χαρακτηριστικά της βυζαντινής οικονομίας την εποχή των Μακεδόνων.
15.    Α.Η σύγκρουση της Μακεδονικής Δυναστείας με τους δυνατούς.
Β. Τι επέβαλαν και τι πέτυχαν οι Μακεδόνες αυτοκράτορες με τους νόμους τους;

ΠΗΓΕΣ
1.       Η συμβολή του Φωτίου στην πνευματική δραστηριότητα της εποχής. Να απαντήσετε λαμβάνοντας υπόψη σας τη σχετική πηγή σελ.36
2.       Σελ.56 ερωτ.3
3.       Σελ. 42 σχολ. βιβλίου ερώτηση 2




                                          Δουλέψτε προσεκτικά μόνοι σας!

Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ…



   


Μένουμε σπίτι αλλά ταξιδεύουμε , διασκεδάζουμε, σκεπτόμαστε, μαθαίνουμε ,ψυχαγωγούμαστε …αλλιώς. ..


                                          








                            
                                           https://www.theacropolismuseum.gr/
                                 
                                                http://followodysseus.culture.gr/
                                            
                          https://www.youtube.com/watch?v=DBNWZxIan8g
             Σε προηγούμενη ανάρτηση και διευθύνσεις για δωρεάν ψηφιακές αναγνώσεις.

                                              Γιατί όπως λέει ο ποιητής μας
                             « Την άνοιξη αν δεν τη βρεις , τη φτιάχνεις»

                                           όπως μπορεί ο καθένας.... 

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ





Προτεινόμενες εργασίες    
@  « Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο» : Αυτή η παγκόσμια, πρωτοφανής κρίση που περνά ο σύγχρονος, πολιτισμένος μας κόσμος ,προκαλεί τον Ινδιάνο Σιατλ να στείλει μια επιστολή στους μεγάλους της γης. Τι  φαντάζεστε ότι θα μπορούσε να τους γράφει;

@  « Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» : Η Άννα γράφει στο ημερολόγιό της, καθώς ζει έγκλειστη με την οικογένειά της ,για να αποφύγει τη σύλληψη από τους Ναζί. Γράψτε τις δικές σας ημερολογιακές σελίδες ως έγκλειστοι τις μέρες του κορωνοϊού.

@  «Τι έπαιξα στο Λαύριο»: Φανταστείτε ότι ο Σαββόπουλος γράφει ένα νέο ποίημα- τραγούδι που ξεκινά με το στίχο : δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά που ζουν σε καραντίνα… και συνεχίστε με τους δικούς σας στίχους.

@  « Πάσχα τ΄ Απρίλη» είναι ο τίτλος ενός κειμένου που δεν έχουμε κάνει. Αναπροσαρμόζοντας τον τίτλο « Πάσχα τ΄Απρίλη διαφορετικό, Πάσχα με κορωνοϊό» γράψτε ένα δικό σας κείμενο-διήγημα , το οποίο μπορεί να έχει και χιουμοριστικό χαρακτήρα, αν θέλετε.

@  « Γιατί;»
Α. Γράψτε έ να άρθρο με αυτό τον τίτλο και προσαρμόστε το στην επικαιρότητα.( σκεφτείτε ότι όλο αυτό που ζούμε είναι σαν ένας πόλεμος).
Β. Κάντε μία παρουσίαση με τραγούδια, ποιήματα και ζωγραφικούς πίνακες για την ειρήνη και τον πόλεμο.

@  « Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού΄» Το κείμενο δεν έχει διδαχθεί. Μπορεί όμως να σας είναι γνωστό από την παιδική σειρά που προβάλλονταν στην τηλεόραση. Μπορείτε να την αναζητήσετε στο διαδίκτυο. Με θέμα λοιπόν τη φιλία, αναζητήστε μύθους, παραμύθια, άλλα λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια, ποιήματα, ζωγραφικούς πίνακες και ετοιμάστε μια παρουσίαση (ppt).
Οι εργασίες είναι ενδεικτικές και δεν αποκλείουν άλλες ιδέες που μπορεί να έχετε εσείς. Επιλέξτε όποιες σας εκφράζουν περισσότερο.